FYEO, de grootste oogzorgkliniek van Nederland, zet zich volledig in om de levenskwaliteit van mensen te verbeteren door hen van hun bril te verlossen. Samen met Supersky werkt FYEO aan hun groeidoelstellingen. Om hun team van inmiddels 250 medewerkers verder uit te breiden en te versterken, is een krachtig employer brand essentieel. Supersky werd ingeschakeld om hierbij te ondersteunen en een inspirerende ‘Werken bij’-campagne te ontwikkelen.
FYEO — Werken bij - Testimonials
De Uitdaging
De snelle groei van FYEO bracht een nieuwe uitdaging met zich mee: het aantrekken van gekwalificeerde professionals. Een herkenbare opgave voor veel organisaties, maar door de ambitieuze groeidoelen van FYEO werd het vinden én binden van geschikt talent extra belangrijk. Daarom ontwikkelde FYEO een uitgebreide “Werken bij”-campagne, inclusief een eigen website: werkenbij.fyeo.nl. Wij werden ingeschakeld om deze campagne te versterken met authentieke video’s die een eerlijk en inspirerend beeld geven van hoe het is om bij FYEO te werken.
Onze Aanpak
Alles begon met een creatief concept: hoe brengen we de verhalen van FYEO-medewerkers op een aansprekende manier in beeld? Samen met FYEO ontwikkelden we een overkoepelend idee waarin vier medewerkers vertellen over hun werk, hun rol binnen het team en waarom werken bij FYEO voor hen zo waardevol is.
Na het bepalen van het concept kozen we samen welke medewerkers we zouden filmen, wat hun functie bijzonder maakt en welke vragen we hen wilden stellen. De voorbereiding kostte veel tijd, maar zorgde voor een efficiënte draaidag op locatie in Eersel. Per persoon hadden we ongeveer 1,5 uur om interviews en sfeerbeelden te schieten, inclusief verplaatsingen en opbouw.
We filmden persoonlijke interviews en aanvullende actiebeelden op de werkvloer. Hoewel veel vooraf was gepland, lieten we ook ruimte voor spontane momenten. Na de opnames volgde de montage: selectie van beelden, toevoegen van intro’s, outro’s, naambalkjes, teksten en muziek. FYEO kreeg volop ruimte voor feedback, en we leverden de afgesproken video’s op in diverse formaten en lengtes – met als doel: maximaal bruikbaar materiaal voor hun arbeidsmarktcommunicatie.
De samenwerking met FYEO verliep soepel en betrokken. Dankzij een goede voorbereiding en wederzijds vertrouwen konden we inhoud en vorm naadloos op elkaar laten aansluiten – met video’s die écht laten zien wie FYEO is als werkgever.
Tijdens deze employer branding-campagne konden we onze vaardigheden in verschillende disciplines inzetten om een onderscheidende campagne te creëren voor FYEO:
Videografie en Contentcreatie: het vastleggen van authentieke, dynamische beelden die de werkomgeving en cultuur van FYEO weerspiegelen en potentiële werknemers een eerlijk beeld geven van het bedrijf.
Employer Branding Strategie: ontwikkelen van een visuele campagne die aansluit bij FYEO’s merkidentiteit en het verhaal van werken bij FYEO effectief overbrengt.
Employer Branding Concept: het ontwikkelen van een overkoepelend creatief concept
Productieplanning en Organisatie: zorgen voor een efficiënte voorbereiding, zoals het opstellen van call sheets, shot lists en moodboards, om de shoot gestroomlijnd en effectief te laten verlopen.
Teamcoördinatie: samenwerken met FYEO en de medewerkers instrueren om de shoot soepel te laten verlopen. Dit was vooral belangrijk gezien de drukke opnameschema’s en de inzet van veel medewerkers.
Nabewerking en Selectie: uit de duizenden geschoten beelden de beste selecteren en bewerken, om een visueel samenhangende en aantrekkelijke beeldbank te creëren voor de “Werken bij”-website.
Gebruikte Expertises
Leuke feitjes
Vaak vinden medewerkers het spannend om “voor de camera te staan”, maar onze taak is om hen te laten “vergeten” dat er camera’s zijn en dat er een hele crew achter de camera staat. Door een redelijk felle lamp net naast de camera te zetten die op de hoofdpersoon schijnt, lijkt het net voor de hoofdpersoon of “de interviewer” de enige in de ruimte is
Of alles in 1x er op staat en of alles goed gaat? Haha, zeker niet! Versprekingen, ineens een telefoon die afgaat, een persoon die “spontaan” voor de camera langs loopt of verlichting die ineens aan gaat… Of een spontane hoestbui: we maken van alles mee. Is dat erg? Zeker niet, alleen maar leuk en…breekt het ijs. We nemen vaak ook Behind the Scenes-materiaal (BTS) op, dus opnames van de opnames, waar dit soort bloopers een mooi plekje in krijgen.
Interested?
Heb je een tof idee, een vraag die nog verder uitgewerkt moet worden of een concreet content plan waar we iets vets bij mogen maken, wij staan in alle gevallen voor je klaar, neem contact op!

